Liveshopping – nya möjligheter för nya influencers

Liveshopping är en ny spännande möjlighet för influencers och deras samarbetspartners. Den som är tidigt ute med en ny grej på internet har chans att bli stor.

Att arbeta som influencer är ett givande och spännande yrke som många unga människor drömmer om. I dag finns flera möjligheter att utvecklas på marknaden för influencer marketing, särskilt med tanke på de nya tekniska lösningar kring liveshopping som poppat upp på senare tid.

Dagens liveshopping påminner till viss del om forna dagars TV Shop. Det kan låta lite gammalmodigt för den som var med på nittiotalet, men eftersom den målgrupp som de flesta företag riktar sig mot på sociala medier är alldeles för ung för att minnas TV Shop är detta i princip orelevant. Och du minns väl hur orimligt intressant det trots allt var att titta på TV Shop när det begav sig?

Liveshopping – morgondagens nätsuccé?

Marknaden för influencer marketing är i ständig rörelse. Inte minst kring vilka influencers som är framgångsrika för tillfället. Ena dagen kan en influencer vara störst i Sverige, för att nästa dag vara helt cancelled och utrymmet ledigt för någon annan att inta. Den som drömmer om att arbeta som influencer bör med andra ord fortsätta försöka, eftersom det plötsligt kan uppstå oväntade öppningar för den som håller sig framme.

När det kommer till nya trender på sociala medier kan ett försprång innebära skillnaden mellan succé och flopp. Den som var tidig på till exempel TikTok var i princip garanterad en stor följarskara, eftersom konkurrensen var så liten. Detsamma gäller nya samarbetslösningar som liveshopping. Det gäller att passa på medan det fortfarande är en “ny grej”!

Mer om liveshopping kan du läsa på denna hemsida: https://www.live-shopping.nu/